Nu har jag fått nog av Surftown som leverantör av webbhotell. Efter månader av strul med driften är den enda kontakten med support på Surftown standardiserade e-mail där de föreslår att man uppgraderar till en dyrare lösning. Helt absurt. Det enda jag vill är att Surftown erkänner att de har problem och komma med en förklaring på hur de ska lösa detta framöver.

Självklart kan tekniska problem uppstå ibland. Och visst kan kapaciteten knipa i takt med att fler kunder ansluter. Sådant händer alltid förr eller senare och de flesta accepterar det om det kommuniceras på ett tydligt sätt. Men att gömma sig och till och med ljuga om att det varit driftstörningar är oacceptabelt.

Men om det fortsätter så här inom Surftown kommer i och för sig kunder att lämna och kapacitet frigöras så det kanske gäller att hänga kvar… (skämt).

Det finns många andra mycket bättre leverantörer än Surftown och liknande billighetshotell.  Datakultur, som sköter Carnabys webbplats, ställer alltid upp och Binero är duktiga och uppskattade av andra kunder.

Nu är många av de berörda webbplatserna mer sociala som bloggar med mera. Men det är ändå väldigt irriterande när den enda service man möter är mekaniska, monotont upprepande svar utan förslag på lösning men med en vilja att öka intäkterna för Surftown ytterligare.