Ny kampanj för Computer Sweden

Denna vecka har vi lanserat en ny webbkampanj för tidningen Computer Sweden. Aktiviteten består av två delar, en landningssida med prenumerationserbjudande kopplad till banners. Formen är anpassad till kommunikation som sker i övriga media, framför allt DR. Den andra...

Word of mouth

Word of mouth-kommunikation är självklart ett område som är mycket intressant att följa. Fenomenet i sig har alltid funnits men framför allt har utvecklingen av webben, med etablerade bloggare som opinionsbildare, forum etc, ju gjort att informell varumärkespåverkan...

Personliga företagsbloggar

Urban på uppkopplat.se reflekterar, med avstamp i David Sifrys på Technorati tankar, över dilemmat för bloggare att hinna ägna sig åt det faktiska skrivandet på bloggen när administration och kringuppgifter tar så mycket tid så att man inte hinner. Han drar...

POD-casting

SR presenterade i veckan ett förslag som ska dras i styrelsen, som innebär att de kommer satsa ytterligare på webbaserade sändningar som t ex poddradio. Det är ju bra men varför är det bara media som förstår vidden av distribuerade sändningar? Det är dags för företag...