SEO

På Carnaby har vi lång erfarenhet av SEO – från tiden när förutsättningarna för sökmotoroptimering skapades och tekniken var helt ny. Att ranka högt i sökmotorer på de marknader där ditt företag befinner sig är självklart i dag, men hur du uppnår maximal synlighet är inte lika självklart. 

En vanlig orsak till att människor använder sökmotorer är för att hitta fakta för att stödja ett köpbeslut. Oavsett om det gäller att köpa möbler, resor eller nöjen söker vi runt och samlar fakta på olika platser, innan vi tar sitt beslut och väljer en leverantör. Människor använder framför allt Google för att hitta information och det är ofta Google man startar sitt surfande med. Därför är det Googles regler och värdering av webbplatser som ett SEO-arbete koncentreras kring.

Vår metod för en framgångsrik sökmotormarknadsföring är att i olika steg, och i nära samarbete med våra uppdragsgivare, genomföra de förändringar som krävs för att webbplatsen ska placera sig så bra som möjligt i sökmotorer – organiskt och med egen kraft. Och att samtidigt skapa en plan för köp av annonser, antingen som en tillfällig lösning eller som ett komplement. 

På sikt är strävan att av egen kraft hamna i den organiska träfflistan i sökmotorer vilket innebär att Google har hittat och värderat webbplatsen på ett sätt så att den får en hög egen ranking. En parallell strategi för sökmotormarknadsföring är att köpa länkar i sökmotorer till exempel genom Googles annonsprogram AdWords. Sedan är målet att successivt fasa ut eller förändra dessa köpta länkar när den egna webbplatsens sidor börjar placera sig högt upp i den organiska träfflistan.

Kontakta oss

    Spännande nyhet inom analytics med mera

    Universal Analytics går i graven 2023 Google vill accelerera övergången till Analytics 4 och meddelar att de redan den 1 juli 2023 stänger av...

    Nyhetsbrev vecka 7, 2022

    Nyheter i urval från vecka 7, 2022. Pricerunner stämmer Google, Samtyckeshanteraren TCF bryter mot GDPR och Googles Privace Sandbox är på väg till...

    Nyhetsbrev vecka 5 – ny indexeringstag, Stopp för inbäddning av google fonts och nytt verktyg i search console

    Google ger sajter mer kontroll med en ny robots tag Google har rullat ut en ny meta tag “indexifembedded” som komplement till Noindex. Den nya...

    Vecka 3 – Google VS Österrikes DSB, SkövdeForskare Lyfter Öppen Programvara M.M

    Vi håller ständigt ögonen på vad som händer i den föränderliga omvärlden med fokus på intressanta händelser inom våra och våra kunders...

    Vecka 47 – Google Core-uppdateringen rullar vidare

    Så var det dags för vårt veckobrev med veckans viktigaste nyheter igen. Vill du ha det i mailen istället i framtiden? I så fall kan du prenumerera...