Dan Rasmussen

Dan Rasmussen är verksam inom reklam-, internet- och CRM-områdena och har varit det sedan mitten av 90-talet.

Bland annat som VD för DM-byrån Nerell och analysföretaget ActionBase och tidigare partner i kommunikationskoncernen A-Com. Dan var även grundare av och tidigare partner i Starcom 1.1.3, Trackster och flera specialistföretag inom Internet.

Dessförinnan har Dan lång erfarenhet av ledarskap och affärsutveckling i finansbolag, bland annat som bolagschef inom GE Capital.

Under åren har Dan arbetat med utveckling av CRM-processer i många företag som är ledande inom sina branscher. Exempel är Swedbank, Boxer, SEB, Mitsubishi, Trygg-Hansa och EON. Det har innefattat kundsegmentering, struktur av säljprocesser och metoder för säljdrivande och relationsskapande kundkommunikation.

Dan startade Carnaby Solutions 2005 tillsammans med Nikke Lindqvist med inriktning på rådgivning för digitala media. Sedan början av 2008 har företagets huvudfokus flyttats till webbstrategi där bolaget tar en sammanhållande roll inför företags nysatsningar på eller vidareutveckling av närvaro på Internet.

Genom Dans bakgrund i CRM-världen och den metodik och de arbetsmodeller han har utvecklat, är det idag naturligt att sammanföra denna erfarenhet med Internet som gränssnitt. Detta är grunden för Carnabys Solutions erbjudande.

Kontakta oss

5 + 6 =

Vecka 47 – Google Core-uppdateringen rullar vidare

Så var det dags för vårt veckobrev med veckans viktigaste nyheter igen. Vill du ha det i mailen istället i framtiden? I så fall kan du prenumerera...

Vecka 46 – Ny Google Core-uppdatering

Vi på Carnaby håller reda på veckans nyheter så att du slipper göra det själv. Här är de viktigaste nyheterna vecka 46 sett ur vårt perspektiv....

GDPR-nytt: Danmark och Frankrike gör det lättare att analysera sajttrafiken

För alla som sysslar med webbverksamhet har regleringar som kräver att en besökare på en webbplats ska ge samtycke till cookies, skapat något av en...

Besvara frågor – utan att ställa dem

Efter att ha gått igenom åtskilliga tusen sökresultat och deras "Andra har också frågat"-funktion (AHOF) så börjar jag få klart för mig hur man ska...

Använd AMP om du vill lyckas med Lighthouse

Efter mitt förra inlägg om Lighthouse där jag använde en riktigt långsam WordPress-sajt som exempel känner jag att jag måste visa att det visst går...