Nikke Lindqvist

Nikke Lindqvist är en av landets främsta experter på sökmotoroptimering, eller SEO som man säger i branschen. Nikke har arbetat inom området så länge Google har funnits. Och lärde sig från början (den varierande) logiken för hur man placerar webbplatser bra vid sökningar, genom att arbeta med sina egna webbprojekt.

I grunden är Nikke akademiker med examen som språkkonsult i svenska.

Förutom att hjälpa företag och organisationer med rådgivning kring SEO, är Nikke Lindqvist bloggare, föredragshållare, utbildare och debattör. En debattör som gärna diskuterar etiken kring sökmotoroptimering och nätpolitik, där han tillhör de ivriga tillskyndarna för ett öppet internet.

Grundsynen inom sökmotoroptimering är att Google, i grunden, vill visa den bäsa sidan på webben för varje enskild sökfras. Det ställer stora krav på den som bygger sidorna, och på den som skriver dem.

Följ Nikkes egen blogg och förfölj honom på Twitter.

Telefon

Kontakta oss

12 + 2 =

Använd AMP om du vill lyckas med Lighthouse

Efter mitt förra inlägg om Lighthouse där jag använde en riktigt långsam WordPress-sajt som exempel känner jag att jag måste visa att det visst går...

Skapa ditt eget Google-sök

För några år sedan så var det populärt att skapa "egna Google-sök" i form av tama versioner av Google som bara sökte på ett antal utvalda sajter....

Andra har också frågat – oj vad de frågar!

I början av maj var det många svenska sajter som plötsligt tappade placeringar. I vissa sökområden kunde vi se att samtliga sökfraser som inte låg...

Lighthouse 8 är här och ditt betyg har ändrats

Igår presenterades Lighthouse 8. Det skedde just som vi har vant oss vid Lighthouse 7 (där det var flera stora förändringar mot Lighthouse 6) - och...

Lighthouse – vad mäts och hur förhåller det sig till Core Web Vitals?

Lighthouse kan användas på några olika sätt, men det dagliga är att använda det från utvecklarverktygen i Chrome. När du gör det, bör du först se...